Bra bilar för fotbollsträning och matcher

En bil specifikt för fotboll kanske är en konstig idé för många. Men du som spelar och därmed behöver åka långt för träningar och matcher, är det inte särskilt dumt. Det gäller både när du som vuxen spelar eller om det framför allt är barnen som behöver skjutsas runt. En bra fotbollsbil ska helst kunna rymma ett par lagkamrater och extra utrustning. Du kan hyra bil privat eller till föreningen.

Bil utan lån eller kontantinsats

Möjligheterna att kunna använda en bra modern bil, är i dag större än någonsin. Ett alternativ är privatleasing med Holmgrens bil som ger dig ett enormt utbud av bilar. Du hittar elbilar, suvar, personbilar, laddhybrider och mer från flera olika biltillverkare. Oavsett vilken prisklass du letar efter kommer du hitta något som passar.

Du kan välja att leasa mellan 1 och 3 år, och nästan alltid ingår service och underhåll. Försäkring och vägassistans går också ofta att förhandla fram. För dig som behöver en bil under en specifik period, men inte vill lägga ut pengar på en gång, är privatleasing med Holmgrens bil ett mycket bra alternativ.

Andra sätt att är att långtidshyra (också något som erbjuds av Holmgrens bil). Det är generellt lite högre månadskostnad än privatleasing, men du har större möjlighet att välja exakt hyrperiod. Dessutom är programmet utformat för att du endast ska behöva betala bränslet – allting annat ingår i hyrpriset.

Vad är en bra fotbollsbil?

Det är framför allt två krav som brukar vara vanliga för den som ska investera i en ”fotbollsbil”: bränsleförbrukning och rymlighet. Är billigt bränsle prioritet är det svårt att slå elbilar eller hybrider. Å andra sidan är körsträckan kortare, vilket inte bör skapa problem med god planering. Grejen är att god planering inte alltid utförs, hur mycket vi än önskar det. En SUV med fler säten och/eller extra utrymme är ett smart val om du vill vara på den säkra sidan.