Roliga aktiviteter med laget

För att variera träningen och hålla uppe sammanhållningen i klubben är det bra att prova lite alternativa aktiviteter. Att göra någonting tillsammans med sina lagkramrater är både roligt och bidrar till en trevlig stämning inom laget. Det behöver heller inte vara så komplicerat att arrangera något som passar alla, till exempel kan man ordna en tipsrunda, ha cykeltävling eller kanske ha en turnering i bordsspel om vädret känns lite ruggigt. Detta är typen av aktiviteter som man kan ha utan att det kostar något, vilket är en fördel då många klubbar har en stor verksamhet för barn och juniorer.

Välfyllt program i Strömsund

I Strömsund har man tagit fasta på detta med gratis aktiviteter. Tack vare att kommunen har fått ett bidrag från staten på 376 000 kronor kan man erbjuda barn och ungdomar ett varierande utbud utan kostnader. Kommunen har fått hjälp av de olika föreningarna som finns i trakten som arrangerar olika aktiveter. Det bjuds på ett varierande utbud och man kan gå på sommarskidskola till fjälls, kulturfritids i Strömsund eller delta på ett gymnastikläger i Hammerdal. När kommunen gick ut till de olika föreningarna med erbjudandet var det många som tackade ja och det har blivit ett välfyllt program av olika sommaraktiviteter. Man hoppas att detta ska bli populärt bland barn och ungdomar, så att detta kan bli ett igenkommande evenemang.

Utmana dina lagkramrater

Det är inte bara barn och ungdomar som behöver aktiveras utanför planen. För att få en bra vi-känsla när man spelar kan man även engagera sig utanför träningarna och delta i gemensamma aktiviteter. En kväll med en alternativ sport, som alla kanske inte är så duktiga på, kan ge många skratt och leva kvar även i vardagen. bowling är alltid roligt och de flesta kan medverka. På O’Learys i Kista kan man åka på team-building med sitt lag och här finns mer än bara bowling. Go-cart och shuffleboard är två andra aktiviteter som erbjuds och som passar utmärkt att utmana varandra i för att få in ett tävlingsmoment. Att avsluta kvällen med en god middag där man pratar om dagens bravader är både trevligt och förhoppningsvis, mättande.